Start Start Lägenheter Hitta Hit Bra att Veta Boka
Bra att Veta Hitta Hit Lägenheter Start
BOKA
tak
en flag de flag fr flag da flag nl flag no flag pl flag es flag sv flag

Bra att veta om ditt boende

Bra att veta

Allt om incheckning, telefonnummer, närservice, trivsel och ordning, mm.

Läs mer →

 

Bra att veta om ditt boende på Jennygården

Här sammanfattar vi sådant som är bra att veta om ditt boende på Jennygården.

 Incheckning och Utcheckning

Vi har öppet året runt. Incheckning sker efter kl 15 på ankomstdagen och utcheckning sker fram till kl 12 på avresedagen. Vi tillämpar självincheckning. Kontakta oss innan du ankommer för dina koder. Meddela oss omgående om du saknar något eller om något ska rättas till. Bestäm tid för överlämning av nycklar samt avsyning av lägenheten vid avresa.

 Betalning av din Bokning

Betalning sker på något av följande sätt:

Betalning från utlandet:

Vid betalning genom bankgiro eller Swish anger du ditt bokningsnummer.

 Kontaktuppgifter Jennygården

 Jenny Nyströms Gränd 5, 392 33 Kalmar
 072 – 150 01 49  info@jennygarden.se

Läs mer om hur du hittar till Jennygården på
Hitta hit →

 Sängkläder och Handdukar

Medtag lakan, örngott och handdukar. Bäddset med handdukar kan hyras av oss för 100 kr. OBS! Sängkläder är obligatoriskt. Vi debiterar kostnad för gäst som använder täcken och kuddar utan sängkläder.

 Parkering på Jennygården

Parkeringsplatser finns nära Jennygården, exempelvis på Jenny Nyströms Gränd och på tvärgatan Unionsgatan. Information om de olika parkeringszonerna i Kalmar går att läsa om på:
kalmar.com/sv/bil-och-parkering →

Läs mer om hur du hittar till Jennygården på
Hitta hit →

 Checklista städning av stuga
 Ordningsregler

Våra ordningsregler är till för våra gästers trevnad och säkerhet på Jennygården.

 Apotek

local_police Polis

 Sjukhus

 Turistbyrå

 Busshållplats

 Livsmedelsaffär

 Bageri

 Systembolaget

shopping_basket Köpcentrum

 Återvinning

directions_bike Cykeluthyrning

fitness_center Gym

golf_course Golf

pool Badplats

sports_tennis Tennis och padel

 Motionsspår


 Restauranger

Kalmar och Öland har många bra restauranger och caféer. Här listar vi några av våra favoriter.


 Caféer

Kalmar och Öland har många bra restauranger och caféer. Här listar vi några av våra favoriter.


 Förslag på utflyktsmål i Kalmar


nature_people Förslag på utflyktsmål på Öland

wb_sunny Vi önskar dig en trevlig vistelse på Jennygården

   Jenny Nyströms Gränd 5, 392 33 Kalmar  |   070 – 93 94 738  |   info@jennygarden.se  |   Bokningsvillkor

 Jenny Nyströms Gränd 5, 392 33 Kalmar
 |  070 – 93 94 738 |  info@jennygarden.se
 Bokningsvillkor

×

Bokningsvillkor Jennygården

Dessa villkor gäller mellan Svenska Semesterhem AB som driver Jennygården i Kalmar och kunden (även kallat gästen/gäster i fortsatt text) som endera har bokat själv som privatperson eller företag eller som har bokat för annan/andra personer eller företag eller som har bokat för en grupp av personer eller företag.

Bokning av boende: För att boka/ingå i ett avtal med Svenska Semesterhem AB gällande Jennygården i Kalmar avseende boende skall kunden, som är ansvarig för bokningen, vara minst 25 år gammal. I grundpriset ingår endast boende. Sänglinne, handdukar och städning kan beställas extra, om inget annat är angett i bekräftelsen. Sker bokning för en grupp ska en kontaktperson utses. Kontaktpersonen ansvarar för gruppens bokningar/beställningar och är gruppens kontaktperson under vistelsen. Namn, personnummer, mobilnummer till samtliga gäster skall meddelas Svenska Semesterhem AB, skriftligen senast vid ankomst. Detta skickas till info@jennygarden.se Svenska Semesterhem AB förbehåller sig rätten att byta lägenhet till en annan likvärdig lägenhet, eller uppgradera till bättre en lägenhet med bättre standard. Minimum bokningslängd under högsäsong är 3 dygn.

Bokningsbekräftelse: Vid mottagande av bokningsbekräftelsen skall kunden/kontaktpersonen kontrollera denna, så att alla uppgifter stämmer. Det är kunden/kontaktpersonen som ansvarar för att uppgifterna på bokningsbekräftelsen är korrekta.Bokningsbekräftelse skickas via e-post.I händelse av fel skall Svenska Semesterhem AB kontaktas inom 7 dagar från mottagandet av bekräftelsen. I annat fall så anses det att bokningen är accepterad samt de allmänna villkoren i bokningsbekräftelsen.

Betalning: Har man bokat en längre period så är det första månaden som ska vara betalad. Sedan gör kunden/kontaktpersonen resterande betalning i förskott innan varje månad. Om det är överenskommet att fakturera löpande i efterhand till ordinarie pris gäller 10 dagarsbetalningsfrist. Betalning sker alltid på bg: 5648-2060 eller på Swish: 123 212 77 36.

Avbokning: Avbokning skall ske skriftligen till info@jennygarden.se. Uppge alltid namn, kontraktsnummer och bokad ankomstdag. Avbokning sker senast 7 dagar före ankomst på lågsäsong, därefter är bokningen bindande. På högsäsong v 27-33 sker avbokningen 30 dagar före ankomst därefter är bokningen bindande.

Gällande ironman veckan gäller särskilda regler. Hälften ska vara betalat före 31/12. Sker avbokning efter det sker ingen återbetalning av delbetalningen, Resterande del ska vara betalat 1/5. Därefter är bokningen bindande. Avbokning efter dat datumet sker ingen återbetalning.

Andra hand: Kund har ej rätt att hyra ut hyrd lägenhet eller del av lägenhet i andra hand, om det inte är skriftligen överenskommet med Svenska Semesterhem AB.

Ankomst: Kund får disponera rummet från kl 15:00 på ankomstdagen till kl 12:00 på avresedagen. Innan ankomst så bör kund kontakta Jennygården för att komma överens om när incheckning ska ske. Oftast är det självincheckning som gäller och då kan kund kontakta Jennygården för vidare information.

Reklamation: Klagomål på hotellrummet skall framföras till receptionen, via telefon, tel nr 070-9394738 eller mail så snart som möjligt, dock senast kl 12:00 dagen efter ankomst. Om inte hotellrummet som tillhandahållits är i avtalat skick och Svenska Semesterhem inte kan åtgärda detta inom rimlig tid, eller erbjuda likvärdigt boende mot ett annat har Kund rätt att säga uppavtalet.

Ansvar för egendom/vållande av skada: Svenska Semesterhem AB ansvarar Ej förkvarglömda/borttappade/stulna saker. Skada som vållas kunden genom försummelse från Svenska Semesterhems sida, skall ersättas. Kunden skall i sådana fall anmäla detta omgående tillreceptionen. Kunden är å sin sida ansvarig för skada i de fall kunden själv, eller någon i dess sällskap, genom försummelse, vållat skadan.

Övriga skyldigheter: Kunden/gästerna skall vårda lägenheten väl och följa följandeordningsregler, anvisningar och bestämmelser som gäller för boende hos Svenska Semesterhem AB.
a) Kunden/gästerna skall mellan 22:00 och 07:00 iaktta största hänsyn och tystnad gentemot andra boende gäster.
b) Kunden ansvarar för skador som uppstår på fastigheten och dess inventarier i de händelser skadan har orsakats av att kunden eller gästerna i sällskapet eller någon annan, som bereds tillträde på grund av kunden till boendet, har varit vårdslös.
c) Kunden skall hålla rent efter sig, kunden ska slutstäda själv i sin lägenhet om inget annat är angett i kontraktet. Städningen måste skötas enligt vårastädrutiner som finns uppsatta, Lägenheterna måste hållas i gott skick. Är detta inte skött kan saneringsavgifter tillkomma.
d) Av hälsoskäl är det mycket viktigt att kunden sover med lakan. Om kunden sover utan lakan, tillkommer avgift för nytt täcke, kudde och bäddmadrass. Motsvarande 1000 kr om vi upptäcker detta.
e) Gästerna får inte installera musikanläggning eller annan störande utrustning i lägenheterna.
f) Det råder totalt rökförbud. Eventuella överträdelser beivras. Överträdelse mot rökförbudet debiteras med en avgift från 5 000 SEK.

Nycklar: Samtliga nycklar till lägenheten skall vid utcheckning återlämnas i nyckellådan utanför dörren. För borttappad eller ej återlämnad nyckel debiteras 500 kr.

Avtalsbrott: Detta är ett avtal upprättat mellan kunden (beställaren) och Svenska Semesterhem AB. Avtalet är bindande och godkänt av kunden om ej svar inkommer inom 7 dagar från bokningsbekräftelsen. Avtalet upphör att gälla med omedelbar verkan om:

  • Bokningsvillkoren ej uppfylls.
  • Kunden/gästerna i sällskapet uppträder störande i lägenheten/området.
  • Kunden/gästerna i sällskapet begår skadegörelse i lägenheten/området.
  • Lägeenheten används till ej avsett ändamål.
  • Svenska Semesterhem förbehåller sig rätten att avhysa kund som beter sig illa eller hotfullt.
  • Om någon olovligen bor i en lägenhet debiteras denne 10000 kr per natt. Om avtalsbrott inträffar och kund inte rättar sig efter anvisning från Svenska Semesterhem AB måste kunden/gästerna i sällskapet omedelbart flytta från boendet och äger ej rätt att återfå någon del av det inbetalda beloppet. Vid förstörelse eller störande uppträdande kan skadestånd krävas av kund.

Tvister: Tvister som hänskjuts till avgörande vid allmän domstol ska avgöras vid Kalmar tingsrätt som första instans.

Force majeure: Vid krig, naturkatastrofer, strejk och andra händelser som är att betrakta som force majeure kan Svenska Semesterhem upphäva avtalet, varvid gästen snarast skall underrättas.